Bokningsvillkor/Garanti/Övrigt

 

Bokningen är bindande, när vi har fått ert person nummer, gäller vid mail eller telefon bokning. Vi skickar med 6st bilagar vid bokningen via mail.

 

Avbokning, skall ske senast sju (7) dagar innan bokad flytthjälp eller flyttstädning, därefter utgår 50% av kostnaden på fakturans ursprungliga belopp för uppdraget (innan RUT-avdraget). Vi förbehåller oss rätten att avsäga oss bokningen i fall vi anser flytthjälpen eller flyttstädninen är ett mer omfattade uppdrag enligt bokningens kvm eller liknade omstädigheter. Kunden kan få ett nytt fast pris för uppdraget.

Vi behöver ett fullständigt person nummer för RUT-ansökan samt en anmärkningskontroll snlingt vår bokning-policy. Skulle vi få avslag på anmärkningskontrollen så ska kunden betala hela summan i förskott till oss senast två (2) bankdagar före uppdraget annars så avbokas beställningen (bokningen).

 

Avslag på rutavdaget: Skulle vi av någon anledning få avslag på ansökan mot skatteverket förbehåller vi oss rätten att begöra resterande belopp av dig (beställaren).

 

Fakturan skickas dagen efter slutfört uppdrag (bokning) till angiven mail eller adress, Betalning sker på tio (10) dagar. Faktureringsavgift/Hanteringsavgiftför rutavdraget tillkommer med 95kr. En inställelseavgift tillkommer för flytthjäplen med 750kr eller 100kr/milen om flytten går utanför orten (vi anväder hitta.se som avståndsmätare mellan platserna). För flyttstädningen så är inställelseavgiften 400kr. Inställelseavgiften ger ej rätt till rutavdrag och är enlingt skatteverket normer. Det är bara arbetskostnaden som ger rätt till Rutavdraget, Vid betalning efter förfallodatumet på fakturan tillkommer dröjsmålsränta med motsvarande referensränta plus 8% och en påminnelseavgift på 60kr.

 

Varför måste vi ta en kostnad för bilar, försäkringar, matrial osv när vi uför flytthjälp och flyttstädning.

Skatteverket kan inte bedömma om kostnaden för material och resa är inbakad i priset för arbetskostnaden och kan därmed inte godkänna utbetalning av rutavdrag om man inte kan specificera på fakturan att man tar betalt för resa och material.

OBS!

Risk för avslag på rutavdraget kan ske oavsett firma om de inte tar ut en rimlig kostnad för resa och material.

 

Städgaranti

 

Vår städgaranti innebär att om du, mot all förmodan, inte skulle vara nöjd med arbetet, kan du inom sju (7) arbetsdagar kontakta oss och vi kommer då ut kostnadsfritt och åtgärda eventuella brister enlingt vår städgaranti. Vi har fem (5) arbetsdagar på oss och rätta till bristerna, Ingen ersättning utgår om man städar själv.

 

Information om behanling av personuppgifter skickas med vid beställnigen, per mail.

 

Vi är försäkrade i Länförsäkringar och innehar F-skatt,

Alla priserna är inklusive moms.

Tvist mellan parterna ska avgöras av allmän domstol med Gävle tingsrätt som första instans.

 

 

Bokningsvillkor

Fråga oss

 

 

Är du intresserad av att boka upp en Flytthjälp, Flyttstädning eller om du vill ha en offert. Maila oss, Ring oss eller fyller i formuläret så återkommer vi till dig så fort vi kan.

KONTAKT

 

Telefonnr: 0707412553

Email: kundtjanst@larssons.se

VÅRA ÖPPET TIDER

 

Måndag - Torsdag 8-12 13-17

Fredag 8-11 12-16

Lördag och Söndag Stängt

Även om kontoret är stängt utför vi flyttar och städningar på helgerna.

Copyright © All Rights Reserved